رک شبکه چیست؟ معرفی 4 مزیت استفاده از رک شبکه

رک شبکه چیست؟ معرفی 4 مزیت استفاده از رک شبکه

رک شبکه چیست ؟ رک شبکه از همان ابتدا به شدت مورد توجه کاربران و متخصصان شبکه قرار گرفته است. این محصول به عنوان یکی از کلیدی ترین اجزا در شکبه ها معرفی شده است . از همین جهت رک ها می توانند گزینه ی بسیار مناسبی برای نگهداری از سرور ها باشند.

وستا رایان پارسی

مجموعه رک وستا (وستا رایان پارسی) به عنوان تولید کننده و فروشنده انواع رک دیواری، رک DVR، رک دوربین مدار بسته، رک ایستاده و لوازم جانبی رک در ایران شناخته می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

رک چیست؟

رک شبکه، سخت افزاری است که شما می توانید تجهیزات شبکه را درون آن قرار دهید. این تجهیزات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سرور
  • استوریج
  • روتر
  • سوییچ
  • یو پی اس و غیره

باید به این نکته اشاره کنیم که سخت افزارهای شبکه از استانداردهایی برخوردار هستند؛ از همین جهت رک ها نیز باید طبق استانداردهای مربوطه ساخته شوند. عموما جنس رک ها از استیل یا آلومینیوم می باشد و بعضی از رک ها دارای دیواره و درب های جدا شدنی هستند. این درب ها به خاطر سهولت دسترسی به بخش های مختلف رک ایجاد شده اند.

کاربرد رک شبکه

همانطور که گفته شد رک ها از تجهیزات شبکه محافظت می کنند، اما علاوه بر این مواردی دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. اکنون به توضیح اولین مورد یعنی افزایش کارایی می پردازیم.

افزایش کارایی

آیا میدانستید که رک های شبکه باعث بهبود عملکرد سیستم ها می شوند؟ البته اگر رک شبکه ی شما دارای سیستم کولینگ و خنک کننده باشد همین مورد باعث گردش هوا شده و از داغ شدن دمای رک جلوگیری خواهد کرد. افزایش دما بر روی کارایی سیستم ها تاثیر منفی میگذارد؛ پس در نتیجه شما می توانید به راحتی میزان دما، رطوبت و گرد و غبار داخل رک را کنترل کنید و از تجهیزات داخلی رک مانند سرورها محافظت نمایید. یکی دیگر از روش های موثر برای اینکه گردش جریان هوا داخل رک صورت گیرد، این است که تجهیزات به درستی در رک قرار گرفته شوند. اگر تجهیزات به درستی در رک قرار نگیرند و به دیواره ها بچسبند، همین امر موجب عدم گردش هوا خواهد شد.

سهولت در نگهداری سرورها و تجهیزات شبکه

رک های شبکه به گونه ای ساخته شده اند که باعث نگهداری ساده تر سرورها خواهند شد. به عنوان مثال: برخی از رک ها دارای چرخ بوده و به راحتی می توان آن ها را حرکت داد و برخی دیگر از رک ها از طبقاتی برخوردار هستند که همین امر باعث دسترسی راحت افراد به سرورها می شود. در صورتی که تجهیزات شبکه به تعمیرات نیاز داشته باشند، رک ها باعث میشوند تا این تعمیرات به راحتی و با سرعت عمل بالاتری صورت گیرند؛ زیرا دسترسی به تجهیزات درون رک برای افراد مسئول ساده تر خواهد بود و در نهایت هزینه ای که باید به سرویس کارها پرداخت شود نیز کاهش می یابد.

افزایش امنیت

شما می توانید با انتخاب رک ها برای سرورها و سخت افزارهای شبکه یتان بستر امنی را به وجود آورید تا افراد متفرقه نتوانند به سرورهای شما دسترسی یابند. علاوه بر این اگر حادثه ای رخ دهد، همانند: وارد شدن ضربه، زمین لرزه و یا بلایای طبیعی، رک ها همانند محافظی برای تجهیزات درونی خود عمل خواهند کرد و سطح امنیت را ارتقاء می دهند.

یک رک خوب از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

رک ها از ویژگی های زیادی برخوردار بوده و انواع گوناگونی دارند؛ اما باید در زمان خرید رک شبکه نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر آورده شده اند:

  • رک مناسب رکی می باشد که در ساختار آن استانداردهای مربوطه رعایت شده باشد و بتوان تجهیزات شبکه را به راحتی درون آن قرار داد.
  • در زمان خرید رک شبکه بودجه ی مالی خود را در نظر داشته و با توجه به آن رک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • قبل از خرید رک با پشتیبانان مربوطه مشورت نموده تا با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
  • رک را باید بر اساس فضا و محل استفاده سفارش داد.
ویژگی های رک شبکه خوب

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

شما می توانید به راحتی برای خرید انواع رک ها به سایت رک وستا مراجعه نمایید. این سایت با ارائه بروز ترین و مناسب ترین قیمت ها به شما این امکان را میدهد که خریدی آسان و راحت را تجربه کنید. در کنار فروش رک، مجموعه رک وستا به عنوان تولید کننده و فروشنده لوازم جانبی رک در ایران نیز شناخته می شود.

تولید بخش های مختلف رک از چرخ گرفته تا قفل درب ها، سینی ریلی و بخش های داخلی رک ها نیز به راحتی در کارخانه این مجموعه انجام می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

معرفی مجموعه وستا رایان پارسی

مجموعه وستا رایان پارسی که با نام رک وستا نیز شناخته می شود، نزدیک به یک دهه تجربه در ساخت صنایع فلزی، راهگشای بسیاری از مهره های ناشناخته و پنهان این وادی بوده است. لذا با دارا بودن این تجربه فراوان، افتخارات و پشتوانه قوی توانسته است جایگاه ویژه ای در صنعت کشور کسب نماید. شما می توانید با خرید رک وستا بهترین قیمت و کیفیت و حاصل سال‌ها تجربه و تخصص یک تولید کننده رک را بدست آورید.

مجموعه وستا رایان پارسی در سال 1390 به هدف فعالیت گسترده در زمینه شبکه و IT در ایران تاسیس شد. با داشتن تجربیات موفق در زمینه فعالیت های تحت شبکه، نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته دیجیتال و تحت شبکه، راه اندازی سامانه های تحت شبکه در سطح کشوری و استانی، اقدام به تاسیس کارخانه تولید رک شبکه در ایران نمود.

ایمان مرادی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است. طراحی، تولید و سئو توسط مجموعه داده کاوان دینا انجام شده است.