رک دوربین مدار بسته چیست؟ معرفی 5 بخش مهم در رک

رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک دوربین مدار بسته به یکی از لوازم مهم و اصلی در هنگام نصب دوربین مدار بسته تبدیل شده است. در واقع برای امنیت و راحتی کار بیشتر در هنگام نصب دوربین از این ر ها استفاده می شود. در دنیای امروز انسان به این مهم دست یافته است که با استفاده از تکنولوژی به آرامش خاطر و امنیت بیشتر می رسد.

وستا رایان پارسی

مجموعه رک وستا (وستا رایان پارسی) به عنوان تولید کننده و فروشنده انواع رک دیواری، رک DVR، رک دوربین مدار بسته، رک ایستاده و لوازم جانبی رک در ایران شناخته می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک دوربین مدار بسته در واقع نوعی رک است که در آن دستگاه DVR یا NVR دوربین مدار بسته قرار می گیرد. استفاده از رک یکی از بهترین روش های مراقبت از دستگاه های NVR و DVR، سوئیچ ها، سرورها و تجهیزات شبکه است. انتخاب یک رک مناسب برای سیستم های دوربین مداربسته، دانستن ویژگی های رک های مختلف، شرایط محیطی اتاق سرور، آشنایی با تجهیزات شبکه موجود در اتاق سرور و نکات مهم دیگر است.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های سیستم دوربین مداربسته اغلب به دو گروه دیواری و ایستاده تقسیم می شوند.

  • رک های دیواری همان طور که از اسمشان پیداست بر روی دیوار نصب می شوند و اغلب برای DVR های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ دوربین مدار بسته استفاده می شوند.
  • رک های ایستاده اغلب برای شبکه های بزرگ دوربین مدار بسته قابل استفاده هستند و محل قرارگیری حتی UPS ها (باتری های تامین انرژی برای دوربین ها) هم می توانند باشند.

رک های دوربین مداربسته از نوع دیواری به جهت سازماندهی برای نصب تجهیزات دوربین ها استفاده می شود. همچنین برای محل قرارگیری تجهیزات و دستگاه های ضبط نیز استفاده می شوند.

اهمیت استفاده از رک دوربین مدار بسته

استفاده از رک دوربین مداربسته هم جنبه امنیتی دارد که باعث می شود دستگاه های ضبط در امنیت باشند و دسترسی به آنها برای افراد متفرقه وجود نداشته باشد. هم به لحاظ فیزیکی لازم است چون می توان از آن به عنوان تهویه استفاده کرد تا دستگاه ضبط در سلامت کامل به کار خود ادامه دهد.

رک های دوربین مداربسته دارای تنوع از لحاظ ابعاد، رنگ، جنس ساخت است. عمق و عرض Rack با واحد اندازه گیری سانتی متر و ارتفاع آن با یونیت بیان می شود. در جلو و پشت رک دو ستون عمودی در چپ و راست Rack تعبیه شده که تجهیزات شبکه به آن پیچ می شود. در داخل بعضی از رک ها نیز سینی های مخصوصی قرار گرفته که تجهیزات روی آنها قرار می گیرند.

انواع رک دوربین مدار بسته

معرفی بخش های مهم رک های دوربین مدار بسته

در اینجا بخش های مهم و اصلی رک دوربین مدار بسته را به شما معرفی می کنیم. برخی از رک ها ممکن است دارای تجهیزات جانبی بیشتری باشند اما تقریبا همه رک ها دارای بخش های زیر هستند:

  1. یونیت رک و مقیاس آن: واحد اندازه گیری ارتفاع در Rack یونیت است. هر یونیت حدودا معادل 4.5 (چهار و نیم) سانتی متر است. یونیت بیانگر ارتفاع قابل نصب تجهیزات و طول آداپتورهای رک است. ارتفاع کلی رک به سانتی متر بیان می شود که از پایین ترین سطح رک تا سقف آن است. کوچکترین رک ها دارای فضایی به اندازه 3 یونیت هستند. رک های دیواری که بر روی دیوار نصب می شوند عموما ۶، ۷، ۹ و ۱۲ یونیت می باشند. آنها در قسمت پشت، مکانی برای پیچ شدن بر روی دیوار دارند.
  2. درب رک: درب رک ها می توانند از نوع شیشه ای و یا شیشه با فریم فلزی باشند. به دلیل اینکه درب های تمام شیشه به راحتی می شکنند و ماندگاری پایین دارند برخی رک ها دارای درب های فلزی هستند. درب شیشه ای برای نظارت بر فعالیت تجهیزات و از پشت شیشه استفاده می شود. رخی رک ها دارای درب های کناری نیز هستند که برای سهولت در دسترسی ایجاد شده اند.
  3. فن رک ها: نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
  4. پاور ماژول: در واقع مانند یک چند راهی برق عمل می کند و وظیفه اش تامین برق اجزای داخلی رک است.
  5. سینی: به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشند مانند سوئیچ و یا مانیتور سرور استفاده می شود. سینی ها در دو نوع متحرک و ثابت به همراه رک استفاده می شود.
بخش های مهم رک های دوربین مدار بسته

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

شما می توانید به راحتی برای خرید انواع رک ها به سایت رک وستا مراجعه نمایید. این سایت با ارائه بروز ترین و مناسب ترین قیمت ها به شما این امکان را میدهد که خریدی آسان و راحت را تجربه کنید. در کنار فروش رک، مجموعه رک وستا به عنوان تولید کننده و فروشنده لوازم جانبی رک در ایران نیز شناخته می شود.

تولید بخش های مختلف رک از چرخ گرفته تا قفل درب ها، سینی ریلی و بخش های داخلی رک ها نیز به راحتی در کارخانه این مجموعه انجام می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

معرفی مجموعه وستا رایان پارسی

مجموعه وستا رایان پارسی که با نام رک وستا نیز شناخته می شود، نزدیک به یک دهه تجربه در ساخت صنایع فلزی، راهگشای بسیاری از مهره های ناشناخته و پنهان این وادی بوده است. لذا با دارا بودن این تجربه فراوان، افتخارات و پشتوانه قوی توانسته است جایگاه ویژه ای در صنعت کشور کسب نماید. شما می توانید با خرید رک وستا بهترین قیمت و کیفیت و حاصل سال‌ها تجربه و تخصص یک تولید کننده رک را بدست آورید.

مجموعه وستا رایان پارسی در سال 1390 به هدف فعالیت گسترده در زمینه شبکه و IT در ایران تاسیس شد. با داشتن تجربیات موفق در زمینه فعالیت های تحت شبکه، نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته دیجیتال و تحت شبکه، راه اندازی سامانه های تحت شبکه در سطح کشوری و استانی، اقدام به تاسیس کارخانه تولید رک شبکه در ایران نمود.

ایمان مرادی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است. طراحی، تولید و سئو توسط مجموعه داده کاوان دینا انجام شده است.