راهنمای خرید رک شبکه – معرفی 7 فاکتور مهم هنگام خرید

راهنمای خرید رک شبکه – معرفی 7 فاکتور مهم هنگام خرید

خرید رک شبکه در فرایند های شبکه و نصب دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید در هنگام خرید فاکتور های زیادی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید نسبت به نصب اسان تجهیزات فعلی و همچنین خرید تجهیزات بیشتر و نصب آن ها در رک مشکلی نداشته باشید. در این مقاله 7 فاکتور همه در هنگام خرید رک شبکه را به شما معرفی می کنیم.

وستا رایان پارسی

مجموعه رک وستا (وستا رایان پارسی) به عنوان تولید کننده و فروشنده انواع رک دیواری، رک DVR، رک دوربین مدار بسته، رک ایستاده و لوازم جانبی رک در ایران شناخته می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

راهنمای خرید رک شبکه و رک دوربین مداربسته

قبل از خرید هر نوعی از تجهیزات شبکه و یا دوربین مداربسته باید عوامل مختلفی را بررسی کنید. خرید رک شبکه و رک دوربین مداربسته هم از این قاعده مستثنی نیستند. بهتر است اول از همه عواملی مانند تعداد تجهیزات، شرایط محیطی و به‌صورت کلی نیازهای خود را به درستی بشناسید و سپس براساس بودجه‌ی خود به سراغ خرید یک رک مناسب بروید. در این راهنمای خرید رک، ۷ نکته‌ی اساسی را بررسی می‌کنیم.

نکته شماره 1 در فرایند خرید رک شبکه – انتخاب نوع طراحی رک

یکی از فاکتورهای مهمی که باید به آن توجه کنید این است که معمولا رک‌ها را با پیچ و مهره می‌بندند. در بازار، رک‌هایی هم طراحی شده‌اند که شاسی آن‌ها جوش خورده و پیچ و مهره ندارد. اگر امکان جابه‌جایی در کسب و کار شما وجود دارد، بهتر است رک‌هایی را تهیه کنید که می‌توان آن‌ها را باز کرد. چون ممکن است در محل جدید، عرض چهارچوب درب از عرض رک کمتر باشد و شما نیاز داشته باشید که رک را از هم باز کنید.

نکته شماره 2 در خرید رک – چه تجهیزاتی با چه ابعادی!

قبل از اینکه برای خرید رک شبکه یا خرید دوربین مداربسته اقدام کنید، فهرستی از تجهیزاتی که قصد دارید داخل رک قرار دهید را تهیه کرده و ابعاد آن‌ها را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند یک رک متناسب با تجهیزات خود بخرید. در غیر این صورت، ممکن است یک رک بزرگ تهیه کنید که فضای داخلی آن خالی بماند یا بالعکس رک کوچکی بخرید که برای قرار دادن تمامی تجهیزات فضای کافی ندارد.


راهنمای خرید رک شبکه و رک دوربین مداربسته

راهنمای خرید رک شبکه و رک دوربین مداربسته


نکته شماره 3 در فرایند خرید رک ها – توجه به متعلقات همراه رک

در هنگام خرید رک شبکه باید به متعلقات داخل رک توجه ویژه ای داشته باشید. برای این که عملکرد رک بهبود یابد، چند قطعه با نام متعلقات رک شبکه در کنار آن به فروش می‌رسند. هر کدام از این متعلقات وظیفه‌ی خاصی را برعهده دارند. از مهمترین این متعلقات رک می‌توان به پاور ماژول، لایت پنل، بلانک پنل، نبشی، قفل رک، چرخ رک، سینی رک، فن رک و … اشاره کرد.

نکته شماره 4 در فرایند خرید رک های شبکه – بررسی سطح ایمنی رک

اکثر تجهیزات شبکه و همچنین دوربین مداربسته از لحاظ مادی ارزش بالایی دارند. به همین دلیل ایمنی رک یکی از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود. برخی از رک‌هایی که به بازار عرصه می‌شوند، درب‌هایی مجهز به قفل دارند. اگر درب رک مورد نظر شما قفل نداشت، می‌توانید از قفل ریتال برای تامین امنیت آن استفاده کنید.

نکته شماره 5 در فرایند خرید رک– بررسی ابعاد و ارتفاع رک

دقت به ارتقاع رک هنگام خرید یکی از فاکتورهای بدیهی در خرید رک شبکه و رک دوربین مداربسته به شمار می‌رود. اگر به ارتفاع رک توجه نکنید ممکن است با مشکل جدی مواجه شوید. برای مثال، فرض کنید ارتفاع رک از ارتفاع محل نصب بیشتر باشد. همچنین قیمت هر رک براساس تعداد یونیت (واحد اندازه گیری ابعاد رک) متفاوت است. پس بهتر است قبل از آن که دست به جیب شوید، به این نکته توجه کنید.


در فرایند خرید رک ها – توجه به متعلقات همراه رک

در فرایند خرید رک ها – توجه به متعلقات همراه رک


نکته شماره 6 در فرایند خرید رک شبکه- بررسی و انتخاب نوع درب رک

شاید در نگاه اول و در هنگام خرید رک شبکه یا خرید رک دوربین مداربسته، نوع درب رک به ظاهر فاکتور مهمی به نظر نرسد اما اثر محسوسی بر عملکرد رک می‌گذارد. رک‌هایی با درب توری، باعث می‌شوند تا هوا بهتر جریان داشته باشد. هرکدام از تجهیزات داخل رک، گرما تولید می‌کنند. درب توری از حبس شدن این گرما داخل رک جلوگیری می‌کند.

نکته شماره 7 در فرایند خرید رک های شبکه وزن تجهیزات

رک‌ها، با آستانه‌ی تحمل مشخصی تولید می‌شوند. اگر تجهیزات شما وزن بالایی دارند (مثل یوپی‌اس‌ها) بهتر است بیشتر هزینه کنید و رک های مستحکم تر بخرید. رک با بدنه‌ی قوی و مستحکم، در برابر وزن‌های بالا مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهد.

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

شما می توانید به راحتی برای خرید انواع رک ها به سایت رک وستا مراجعه نمایید. این سایت با ارائه بروز ترین و مناسب ترین قیمت ها به شما این امکان را میدهد که خریدی آسان و راحت را تجربه کنید. در کنار فروش رک، مجموعه رک وستا به عنوان تولید کننده و فروشنده لوازم جانبی رک در ایران نیز شناخته می شود.

تولید بخش های مختلف رک از چرخ گرفته تا قفل درب ها، سینی ریلی و بخش های داخلی رک ها نیز به راحتی در کارخانه این مجموعه انجام می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

معرفی مجموعه وستا رایان پارسی

مجموعه وستا رایان پارسی که با نام رک وستا نیز شناخته می شود، نزدیک به یک دهه تجربه در ساخت صنایع فلزی، راهگشای بسیاری از مهره های ناشناخته و پنهان این وادی بوده است. لذا با دارا بودن این تجربه فراوان، افتخارات و پشتوانه قوی توانسته است جایگاه ویژه ای در صنعت کشور کسب نماید. شما می توانید با خرید رک وستا بهترین قیمت و کیفیت و حاصل سال‌ها تجربه و تخصص یک تولید کننده رک را بدست آورید.

مجموعه وستا رایان پارسی در سال 1390 به هدف فعالیت گسترده در زمینه شبکه و IT در ایران تاسیس شد. با داشتن تجربیات موفق در زمینه فعالیت های تحت شبکه، نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته دیجیتال و تحت شبکه، راه اندازی سامانه های تحت شبکه در سطح کشوری و استانی، اقدام به تاسیس کارخانه تولید رک شبکه در ایران نمود.

ایمان مرادی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است. طراحی، تولید و سئو توسط مجموعه داده کاوان دینا انجام شده است.