نکات مهم در هنگام نصب رک شبکه – 5 نکته کاربردی

نکات مهم در هنگام نصب رک شبکه – 5 نکته کاربردی

نصب رک شبکه در ظاهر ار ساده ای است اما باید قبل از نسب به نکات مهم زیادی دقت کنید تا در هنگام نصب بعد از آن دچار مشکل نشوید. در ابتدا نکته ای که بسیار هائز اهمیت می باشد این است که طبق یک برنامه و نقشه پیش بروید تا از بروز اشتباهات جلوگیری کنید. هنگامی که یک رک نصب می شود، تکان دادن و جا به جایی آن می تواند کار مشکلی باشد، بنابراین باید بدانید که آن را کجا و چطور نصب کنید.

وستا رایان پارسی

مجموعه رک وستا (وستا رایان پارسی) به عنوان تولید کننده و فروشنده انواع رک دیواری، رک DVR، رک دوربین مدار بسته، رک ایستاده و لوازم جانبی رک در ایران شناخته می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

نکات مهم در هنگام نصب رک شبکه

در این مقاله ما به برخی از نکاتی که اکثر افراد هنگام نصب رک شبکه یا نصب رک دوربین مدار بسته در آن دچار اشتباه میشوند پرداخته ایم. این نکات شامل موارد زیر است:

نکته شماره 1 در فرآیند نصب رک شبکه – رک مناسب انتخاب کنید.

انتخاب رک مناسب مهمترین بخش نصب رک شبکه بوده و بسیار حائز اهمیت است. نکته ای که باید درباره انتخاب رک ها به آن توجه کنید این است که بدانید چه نوع وسایلی قرار است که در رک ها نصب شوند. با این کار شما مطمئن می شوید که فضای کافی برای آنها در نوع رکی که انتخاب می کنید وجود خواهد داشت. با توجه به تفاوت مدل رک ها، بهترین کار این است که پیش از انتخاب رک ها با انواع آنها و مزایا و معایب آنها آشنا شوید. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با رک ها به بخش مقالات این سایت مراجعه کنید.

نکته شماره 2 در فرایند نصب رک دوربین مدار بسته – اتاق مناسب را پیدا کنید.

انتخاب فضای مناسب برای نصب رک شبکه نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. برای شروع، اتاقی که انتخاب می کنید باید حداکثر ایمنی را داشته باشد، چرا که رک ها معمولا قطعاتی با ارزش و اطلاعات مهمی (مانند تصاویر دوربین مدار بسته) را در خود نگهداری می کنند. اتاق هایی که در وسط ساختمان قرار دارند معمولا اتاق های ایده آلی هستند چرا که این اتاق ها معمولا فاقد پنجره می باشند. همچنین امکان قفل کردن درب اتاق به منظور جلوگیری از ورود کارکنان و افراد و متفرقه می تواند ایده ی خوبی باشد.


در فرایند نصب رک دوربین مدار بسته – اتاق مناسب را پیدا کنید

در فرایند نصب رک دوربین مدار بسته – اتاق مناسب را پیدا کنید


نکته شماره 3 در فرایند نصب رک های شبکه – رک را دور از دسترس افراد نصب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در فرایند نصب رک دوربین مدار بسته می تواند بسیار مهم باشد این است که در صورت امکان، رک را به دور از دسترس افراد نگهداری کنید. دلیل آن این است که این رک ها معمولا دما و صدای زیادی از خود تولید می کنند که می تواند برای افراد اطراف آنها بسیار آزار دهنده باشد. همچنین نگهداری رک های به دور از افراد می تواند از بروز خطر هایی مانند برخورد با رک ها یا حتی ریختن مایعات یا مواد دیگر بر روی آنها جلوگیری کند. همچنین افراد عادی نباید به راحتی به رک ها و محتویات داخل آنها دسترسی داشته باشند.

نکته شماره 4 در فرایند نصب رک – به فکر خنک کردن رک ها باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره رک ها وجود دارد و افراد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، خنک نگه داشتن رک ها می باشد. معمولا خود رک ها می توانند تا حدی محیط داخل را خنک نگه دارند. اینکار با استفاده از فن های تهویه انجام می شود؛ اما این امر ممکن است کافی نباشد. بهترین گزینه برای برطرف کردن این مشکل، بکارگیری تهویه هوای رک سرور است که می تواند دمای رک شما را در حد ایده آل نگه دارد. شما می توانید برای خنک نگه داشتن دما از وسایل سرمایشی مانند کولر های گازی استفاده کنید. کولر آبی به دلیل ایجاد رطوبت گزینه مناسبی برای خنک کردن رک ها نیست.

نکته شماره 5 در فرایند نصب رک ها – بر روی کابل ها برچسب بزنید.

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از کسب و کار هایی که از رک ها استفاده می کنند دیده می شود، مدیریت کابل ها می باشد. دلیل آن این است که هنگام نصب رک شبکه، شما باید کابل ها و سیم های مختلفی را به وسایل خود نظیر DVR، NVR، روتر، سرور، سوئیچ و غیره متصل کنید. یکی از راهکار های بهبود مدیریت کابل، برچسب زدن است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کابل ها را بهتر مدیریت کرده و آنها را با یکدیگر اشتباه نگیرید. این امر می تواند در هنگام تعمیرات و بررسی تجهیزات به شما کمک زیادی کند.

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

شما می توانید به راحتی برای خرید انواع رک ها به سایت رک وستا مراجعه نمایید. این سایت با ارائه بروز ترین و مناسب ترین قیمت ها به شما این امکان را میدهد که خریدی آسان و راحت را تجربه کنید. در کنار فروش رک، مجموعه رک وستا به عنوان تولید کننده و فروشنده لوازم جانبی رک در ایران نیز شناخته می شود.

تولید بخش های مختلف رک از چرخ گرفته تا قفل درب ها، سینی ریلی و بخش های داخلی رک ها نیز به راحتی در کارخانه این مجموعه انجام می شود. این مجموعه به عنوان تولید کننده رک در ایران شناخته شده و در سال های اخیر توانسته است به خوبی نظر مثبت خریداران و کاربران را به خود جلب کند.

خرید رک شبکه به صورت آنلاین

معرفی مجموعه وستا رایان پارسی

مجموعه وستا رایان پارسی که با نام رک وستا نیز شناخته می شود، نزدیک به یک دهه تجربه در ساخت صنایع فلزی، راهگشای بسیاری از مهره های ناشناخته و پنهان این وادی بوده است. لذا با دارا بودن این تجربه فراوان، افتخارات و پشتوانه قوی توانسته است جایگاه ویژه ای در صنعت کشور کسب نماید. شما می توانید با خرید رک وستا بهترین قیمت و کیفیت و حاصل سال‌ها تجربه و تخصص یک تولید کننده رک را بدست آورید.

مجموعه وستا رایان پارسی در سال 1390 به هدف فعالیت گسترده در زمینه شبکه و IT در ایران تاسیس شد. با داشتن تجربیات موفق در زمینه فعالیت های تحت شبکه، نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته دیجیتال و تحت شبکه، راه اندازی سامانه های تحت شبکه در سطح کشوری و استانی، اقدام به تاسیس کارخانه تولید رک شبکه در ایران نمود.

ایمان مرادی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است. طراحی، تولید و سئو توسط مجموعه داده کاوان دینا انجام شده است.